Overige

Meest gestelde vragen

Wat is er standaard opgenomen in mijn leasecontract?

Wij willen dat u zonder zorgen op weg gaat. Daarom regelen wij binnen uw leasecontract heel veel voor u. Dit doen wij vanuit onze uitgangspunten: zekerheid en vrijheid!

 

Wat is er standaard opgenomen in de leaseprijs?
In de standaard leaseprijs is het volgende opgenomen:

  • rijklaar maken van uw auto;
  • 1.000 kilometers per maand;
  • all-risk verzekering, WA en Casco;
  • 24/7 pechhulp in alle landen zoals vermeld op de groene kaart;
  • vervangend vervoer binnen Nederland (de eerste 24 uur betaalt u zelf);
  • reparatie, onderhoud en vervangen van banden bij slijtage;
  • verhaalsbijstand: juridische hulp als u wilt verhalen op de tegenpartij;
  • afschrijving van de auto en rente;
  • wegenbelasting* (wordt geïncasseerd door de Belastingdienst);
  • kentekenleges.

 

U kunt ook nog extra’s aan uw leasecontract toevoegen zoals ‘Schadeverzekering Inzittenden (SVI)’. U betaalt hier dan een extra bedrag per maand voor.

 

De prijs is inclusief 21% BTW.

 

* Goed om te weten: de Belastingdienst incasseert uw wegenbelasting. U betaalt dus minder aan Justlease dan de genoemde totale maandelijkse kosten. Wij tonen de leaseprijs altijd inclusief wegenbelasting. Zo weet u precies wat uw maandbedrag is.

 

Lees meer over hoe de wegenbelasting is verwerkt in uw leasecontract

 

Online inzicht en wijzigen via Mijn Justlease
U heeft 24/7 inzicht in de details van uw leasecontract via Mijn Justlease. U regelt eenvoudig al uw zaken online zoals het aanpassen van uw kilometerbundel. Of u voegt eenvoudig extra zekerheden toe, zoals aanvullende verzekeringen of het verlagen of afkopen van uw eigen risico.

 

Ga naar Mijn Justlease

 

Heeft u persoonlijk advies nodig?
Heeft u een vraag, advies of begeleiding nodig? Wij zijn elke werkdag bereikbaar tussen 08:00 en 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

Bel met 030-850 1500, of stuur een e-mail naar vragen@justlease.nl. U ontvangt binnen gemiddeld 2 werkdagen een reactie van ons.

Of u kunt een chat starten. U vindt het chatvenster rechtsonder op de website.

Onze ervaren medewerkers helpen u graag verder.

Wat houdt het acceptatieproces in?

Ons acceptatieproces bestaat uit een aantal stappen. Zo bepalen wij per persoon of het leasen van een auto mogelijk is. Bij uw leaseaanvraag, vragen wij u om uw persoonlijke gegevens en een aantal documenten. Nadat u al uw gegevens heeft aangeleverd, hebben wij één werkdag nodig om uw kredietwaardigheid vast te stellen. Wij kiezen voor deze acceptatiewijze zodat wij zeker weten dat de overeenkomst voor zowel u als voor ons geen probleem is.
 
1. Controle gegevens
Als u een aanvraag voor uw auto doet, controleren wij eerst een aantal zaken. Daarom vragen wij u om een aantal gegevens:

  • naam, adresgegevens, e-mail en telefoonnummer;
  • kopie van uw loonstrook;
  • kopie van uw geldig Nederlands rijbewijs;
  • kopie van uw Nederlands ID-kaart of paspoort.

Wij controleren onder andere of u minimaal 18 jaar bent en of uw rijbewijs geldig is.
 
2. Vaststellen borg
De hoogte van de borg is geen vast bedrag. Dit komt omdat er meerdere zaken van invloed zijn op de hoogte van uw borg. De borg wordt berekend aan de hand van uw debiteurenrisico en uw specifieke keuzes zoals model van de auto en opties.
 
Doordat wij deze borg vragen, hoeven wij geen extra kosten voor ons debiteurenrisico in de leaseprijs te verrekenen. Hiermee houden wij onze leaseprijzen extra laag. En dat is gunstig voor u!
 
3. Bepalen kredietwaardigheid
Als leasebedrijf dragen wij het risico van de betalingen voor de auto. Wij willen dus graag zekerheid dat onze klanten de betalingen aan ons kunnen blijven voldoen. Wij laten uw kredietwaardigheid controleren door EDR Credit Services.
 
4. Wel of niet geaccepteerd
Nadat wij de controles hebben uitgevoerd, ontvangt u van ons een e-mail. Hierin geven wij aan of wij een auto aan u kunnen leasen. Als dit het geval is, ontvangt u gelijk de inloggegevens van uw Mijn Justlease omgeving. Hier vindt u alle details van uw aanvraag en kunt u uw bestelling afronden.
 

Welke schades zijn acceptabel bij het inleveren van mijn lease auto?

De schades die wij acceptabel vinden zijn kleine beschadigingen, ontstaan door normaal gebruik. Bijvoorbeeld slijtage of beschadigingen die gezien de leeftijd en de kilometerstand van uw auto verwacht kunnen worden. Wij hebben een handige handleiding gemaakt voor het inleveren van uw auto. Zo kunt u van tevoren zelf controleren welke schades wij acceptabel vinden. Bij het inleveren van de auto bekijken wij samen de staat van de auto en nemen wij deze schades met u door. Zo heeft u geen verrassingen achteraf.
 
Niet acceptabele schade
Schade door een aanrijding en alle andere schades vinden wij niet acceptabel. Wij raden u altijd aan deze schades op tijd te melden via schade@justlease.nl. Als u geen schademelding heeft gedaan, dan berekenen wij deze schade bij inname van uw auto aan u door. Dit zijn dan de werkelijke herstelkosten, zonder aftrek van eigen risico.
 
Controleer auto op schade voordat u de auto inlevert
Om verrassingen te voorkomen, raden wij u aan uw auto te controleren voordat u deze inlevert. Om u hierbij te helpen, hebben wij een handige checklist gemaakt:
Download de Handleiding voor het inleveren van uw auto (pdf)